خدمات نصب سقف متحرک

سقف متحرک یا جمع شونده و یا تاشو یکی از سازه هایی است که در صنعت ساختمان سازی مدرن جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. در رستوران، استخر، پاسیو، بالکن، ، حیاط خلوت، تراس، روف گاردن، پارکینگ و کافه نصب سقف متحرک بسیار رایج میباشد.

 نصب سقف متحرک سبب می شود در زمانی که هوا مساعد می باشد این سقف را باز نمود تا از زیبایی آسمان و طبیعت به خوبی بهره برد و در زمان باران و برقی بودن هوا با بستن این سقف میتوان از فضای بارانی استفاده. این سازه یک مکان غیر مسقف بدون کاربری را به یک فضای مسقف زیبا، لاکچری و کاربردی تبدیل می‌کند.

انواع سقف متحرک

در نصب سقف متحرک از انواع پوشش بهره می برند  که شامل موارد زیر می باشد:

نصب سقف متحرک شیشه ای

نصب سقف متحرک ممکن است از جنس شیشه و یا پلی کربنات باشد. جنس شیشه ای و پلی کربنات سقف تاشو از استحکام و دوام بالاتری برخوردار است.

شفافیت این دو نوع از سقف های متحرک موجب جذابیت آنها شده است. سقف متحرک شیشه ای و پلی کربنات نور خورشید را از خود عبور می‌دهد و همینطور باعث استفاده بهینه از انرژی می‌شود.

سقف جمع شونده شیشه ای و پلی کربنات به علت رویت فضای اطراف و استفاده از نور خورشید پر طرفدار و کاربردی است. سقف تاشو اتوماتیک پلی کربنات نسبت به نوع شیشه ای آن از وزن سبک تری برخوردار است که این ویژگی باعث ساخت و نصب آسان آن می‌شود. شیشه های سقف متحرک شیشه ای را معمولا سکوریت می‌کنند که در هنگام شکستن خطرآفرین نشوند.

از خصوصیات دیگر سقف متحرک پلی کربنات، فیلتر شدن اشعه ماورابنفش و مضر خورشید توسط ورق های پلی کربنات است. ورق های پلی کربنات از سری سازه های ترموپلاستیک هستند که در محصولات مدرن و پیشرفته ساختمان سازی کاربرد زیادی دارند. این سقف ها از انعطاف زیادی برخوردارند.

سقف تاشو متحرک پلی کربنات مانند سقف شیشه ای متحرک دارای شفافیت است ولی به دلیل وجود ورق های پلی کربنات که از وزن کمی برخوردارند،  نصب آن راحت است. سقف جمع شو پلی کربنات برای استخر و پاسیو یک انتخاب درست است زیرا سنگینی سقف متحرک شیشه ای را ندارد ولی از استحکام زیادی برخوردار است.

نصب سقف متحرک پارچه ای

سقف های متحرک پارچه ای متشکل از چهارچوب اصلی، محل قرار گیری ریل ها و پارچه می‌باشد که با توجه به نحوه عملکرد آن که می‌تواند به صورت دستی، اتوماتیک یا برقی باشد یکسری تجهیزات دیگر مانند موتور، ریسیور، ریموت کنترل یا اهرم دارد.

سقف های متحرک پارچه ای دارای پارچه ضد آب و ضد یو وی هستند به همین دلیل برای نصب در رستوران، کافی شاپ، تراس، بالکن و حیاط خلوت مورد استفاده قرار می‌گیرند و مقاومت بالایی در برابر بادهای شدید دارند و سرعت 70 کیلومتر بر ساعت تحمل می‌کنند.

معمولا ساخت و نصب سقف متحرک ارزان در پوشش پارچه ای آن صورت می‌گیرد که به سبب سبک بودن سازه نیازی به ستون های سنگین و بزرگ نیست و ساخت و نصب آن به سهولت انجام می‌شود.

مدت زمان اجرای سقف های پارچه ای نسبت به سقف های شیشه ای کمتر بوده و نصب آن ها آسان تر می‌باشد. نصب سقف متحرک پارچه‌ ای یک فرآیند پیچیده است و نیازمند تجربه و مهارت زیادی دارد.

 

  • نصب سقف متحرک پلی کربنات
  • نصب سقف متحرک آلومینیومی

تنها چند نمونه از انواع نصب سقف متحرک می باشد.

عوامل موثر بر قیمت نصب سقف متحرک

قیمت نصب سقف متحرک با توجه به عواملی متعددی مشخص میشود که شامل موارد زیر میباشد:

  • جنس پارچه سقف برقی
  • کیفیت تجهیزات
  • تجهیزات جانبی
  • سیستم روشنایی به کار برده شده
  • طول و عرض بازشو

سقف متحرک در چه مکان هایی بیشتر استفاده میشود؟

نصب سقف متحرک برای رستوران

نصب سقف متحرک برای رستوران گزینه ای مناسب برای پوشش فضای باز رستوران می باشد که امروزه نسبت به سال های قبل بیشتر از سازه های سایبان و سقف های متحرک برقی در رستوران و کافه ها استفاده می شود.

رستوران و کافه هایی که دارای فضای باز بیرون هستند در اکثر اوقات مخصوصا در فصل بهار و تابستان میزبان مشتریان خود در فضای باز می باشند.افراد تمایل دارند برای گذراندن اوقات خوش در کنار دوستان و خانواده هوای ازاد را انتخاب کند.از مزایای نصب سقف متحرک رستوران می توان به پوشش فضا و در امان ماندن افراد در زمان بارندگی یا تابش مستقیم نور خورشید اشاره کرد.

نصب سقف متحرک برای بالکن

همانطور که در نام این دو محصول پیداست نصب سقف متحرک، سقفی است که قابل باز و بسته شدن می باشد. به این معنی که از استحکام بالاتری نسبت یه سایبان برخوردار می باشد. در نصب سقف متحرک دور تا دور آن ریل کشی خواهد شد. می توان اطراف سقف متحرک را محدود نمود تا در هنگام نصب سقف متحرک و در حالت بسته بودن آن همچون یک محیط بسته استفاده نمود. این در حالی است که سایبان متحرک در یک محیط باز نصب می گردد.

نصب سقف متحرک برای استخر

سقف متحرک استخر بهترین گزینه برای استفاده در استخر‌ها است. این سقف با مقاومت بالایی در برابر رطوبت، قارچ، پوسیدگی و بوی شیمیایی ارائه می‌گردد. همچنین، قابلیت شستشو و پاکسازی دارد و تضمین می‌‌‌شود که در شرایط رطوبت بالا هم آسیبی نمی‌بیند.

سقف های متحرک استخر می توانند یک راه حل عالی برای ایمن نگه داشتن استخر شما باشند و به زیبایی استخر شما در محوطه اضافه کنند.

نصب سقف‌های متحرک استخر به عنوان یک پوشش قابل تنظیم بر روی استخرها استفاده می شود. این سقف‌ها امکان باز و بسته شدن را به صورت خودکار یا دستی دارند و اجازه می‌دهند تا استخر در طول فصول مختلف سال باز و بسته شود. نصب سقف‌های متحرک استخری می‌تواند به شما امکان مدیریت دما، حفظ کیفیت آب استخر و افزایش امنیت را در اختیار بگذارد.

هزینه اجرا و نصب سقف متحرک

شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا هزینه نصب سقف متحرک از هزینه اصلی جدا محاسبه می‌گردد؟

بله هزینه ایاب و ذهاب و هزینه نصب سقف متحرک به دلیل اجرا توسط متخصصین به صورت جداگانه دریافت خواهد شد. در ارتباط با استعلام قیمت خرید سقف متحرک و استعلام هزینه نصب و اجرا با مشاورین مجموعه آلکاروف در تماس باشید :

سقف متحرک به سقفی گفته می شود که قابلیت باز و بسته شدن داشته و در انواع پارچه ای، شیشه ای، پلی کربنات و آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرد. سقف متحرک با توجه به محل اجرا به انواع مختلفی همچون سقف متحرک استخر ، سقف متحرک پاسیو ، سقف متحرک حیاط خلوت و … دسته بندی می شود. همچنین از نظر سیستم حرکتی، به انواع دستی برقی و اتوماتیک تقسیم بندی می گردد. قیمت سقف متحرک با توجه به متریال مصرفی در ساخت آن، سیستم حرکتی، متراژ کار، دستمزد نصاب، کیفیت و برند موتور (در نوع برقی و اتومات) متفاوت است.

پــــــــــادنا تــــنت