سقف متحرک برقی

سقف متحرک برقی

سقف متحرک برقی قابلیت جمع شدن توسط ریموت و از راه دور را دارند. با چنین قابلیتی استفاده از آن ها بسیار راحت تر شده است. بیشتر متقاضیان این سازه مدل برقی را برای مکان موردنظر خود مناسب تر می دانند، اما چرا؟ در ادامه کاربردهای این سقف و سایر موارد مرتبط به آن را معرفی خواهیم کرد تا از درستی خرید خود مطمئن شوید.

انواع سقف متحرک برقی

طراحان، یک مدل را برای این سقف ها طراحی نکرده اند، بلکه با انواع سقف متحرک برقی انتخاب را برعهده خودتان گذاشته اند. انواع این سقف جمع شو از نظر جنس به چهار دسته اصلی تقسیم بندی می شود.

سقف برقی متحرک شیشه ای

سقف برقی متحرک شیشه ای یکی از لوکس ترین مدل های موجود می باشد. شیشه های سکوریت در قاب های مخصوصی قرار می گیرند تا برای جای گذاری آماده شوند. سپس موتورهای برقی به آن ها متصل شده تا با ریموت از راه دور کنترل شوند. این موتورها باید نیروی قوی تری نسبت به سیستم های دیگر داشته تا بتوانند محرکه ای برای حرکت دادن وزن شیشه ها باشند. ظاهری که سقف شیشه ای برقی برای محیط به ارمغان می آورد بسیار خاص و لاکچری بوده است و اکثر رستوران های بزرگ آن را برای فضای باز مکان خود سفارش می دهند.

سقف برقی متحرک پلی کربنات

سقف برقی متحرک پلی کربنات مدلی به صرفه اما در عین حال جذاب می باشد. پلی کربنات شفاف بوده و ظاهری مانند شیشه دارد. ولی این ماده قیمت کمتری نسبت به مدل شیشه ای خواهد داشت؛ بنابراین گزینه ای به صرفه محسوب می شود. طول عمر این جنس سقف معمولا زیاد است؛ چرا که دچار خوردگی و یا پوسیدگی نمی شوند، حتی در برابر عواملی چون فشار یا ضربه نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. این سقف ها به وسیله موتورهای برقی به راحتی باز یا بسته می شوند.

سقف برقی متحرک آلومینیومی

سقف برقی متحرک آلومینیومی کیفیت و دوام خوبی دارد؛ چراکه هم بدنه سازه و هم پنل های آن از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند. این پنل ها قابلیت اتصال به سیستم های هوشمند منزل را دارند تا به صورت خودکار جمع یا باز شوند. همچنین معمولا در این مدل سقف متحرک از آپشن تخلیه آب هوشمند نیز بهره می برند؛ پس هیچ رطوبتی به درون محیط راه پیدا نمی کنند.

مدل های مختلفی از سقف آلومینیومی ارائه شده که در هیچ یک از جنس های دیگر دیده نشده است، به عنوان مثال قابلیت سایه روشن فقط در این جنس سازه دیده می شود. از طرفی مانند دیگر فلزات دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند تا سال های سال عمر مفید داشته باشند.

سقف برقی متحرک پارچه ای

سقف متحرک پارچه ای در بین دیگر مدل ها کاربردی تر می باشد. برای ساخت این سازه از پارچه های عایق و ضدآب و یا پوسیدگی استفاده می کنند تا در هر شرایط محیطی پاسخگو نیازهای به وجود آمده باشد. تحمل وزن توسط این پارچه درحد قابل قبولی بوده؛ بنابراین در شرایط برفی نیز کاربرد دارد. برای کنترل از راه دور سقف پارچه ای از موتورهای نه چندان قوی بهره می برند؛ چون پارچه وزن کمی داشته و به محرکه قوی نیازی ندارد. به همین خاطر قیمت کلی این سازه نسبت به سایر موارد کم تر است.

قیمت سقف متحرک برقی

قیمت سقف متحرک برقی بر اساس فاکتورهای خاصی محاسبه می شود. در ابتدا، متراژ فضا تعیین کننده هزینه های خرید این سقف می باشد. متراژهای کوچک تر نیازی به متریال زیادی ندارند و به همین علت برای چنین فضایی قیمت چندان بالایی تخمین زده نمی شود. بعد از آن، متریال سقف برقی در تغییر قیمت ها تاثیر زیادی می گذارد.

به عنوان مثال سقف پارچه ای برقی نسبت به مدل شیشه ای آن ارزان تر می باشد. طبیعتا حمل، نصب و تولید سقف با جنس شیشه بسیار سخت تر خواهد بود؛ پس افزایش هزینه ها را شاهد خواهید بود. در نهایت، سقف برقی با موتورهای الکتریکی کار کرده تا نیروی محرکه برای حرکت ایجاد کنند.

موتورها با قدرت های مختلف در بازار وجود دارند و هرچقدر جنس آن ها بهتر و قوی تر باشد در تعیین قیمت های کلی تاثیر خواهد گذاشت. اگر قصد خرید این سقف ها را با قیمت مناسب داشتید، مجموعه پادناتنت با درنظر گرفتن بودجه شما بهترین خدمات ممکن نسبت به آن را ارائه می دهد. برای اطلاع دقیق تر از قیمت ها بهتر است با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

کاربردهای سقف متحرک برقی

کاربردهای سقف متحرک برقی محدود به شرایط و یا مکان خاص نمی باشد. هر جایی که نیاز به سقف متحرک برای پوشاندن محیط داشتید، این سازه به کمکتان می آید. این سقف ها را با جنس های مختلف تولید می کنند تا کاربردهای گسترده تری در منزل یا محیط کسب و کارتان داشته باشد.

از سقف شیشه ای برقی متحرک بیشتر در رستوران های لوکس و یا قسمتی از منازل استفاده می کنند. گاهی اوقات از چنین سقف های شفافی در محیط هایی مانند استخر روباز نیز به کار می برند. اما اکثرا برای استخر یا حیاط منازل، سقف متحرک برقی پارچه ای کاربرد بیشتری خواهد داشت؛ چرا که زاویه دید اطراف را مسدود می کند. در نهایت، رستوران و کافی شاپ ها نیز از مشتریان این سازه بوده و تمامی مدل های سقف برایشان مناسب می باشد؛ فقط کافی است که متناسب با دیزاین محل و بودجه یکی از مدل های موجود را انتخاب نمایند.

اجزا و قطعات سقف برقی محترک

اجزا و قطعات سقف متحرک برقی شامل دسته بندی های زیر می باشد.

  • موتور: سقف برقی باید توسط موتورهای الکتریکی ساخته شود. این قطعه جزو قطعات اصلی سازه به شمار می آید و بدون آن حرکتی اتفاق نمی افتد؛ پس مهم است که جنس موتور بسیار عالی باشد. در حال حاضر سازندگان از موتورهای ساید و توبولار برای ساخت این سقف کمک می گیرند.
  • برد: نیروی محرکه الکتریکی یا همان موتور، درخواست خود را برای برد این سازه می فرستند تا پس از پردازش آن اجرا شود.
    ابزارآلات و یراق: به ابزار و یراق لوازم جانبی هم گفته می شود. به وسیله این ابزار اتصالات سازه اتفاق می افتد؛ پس باید کیفیت خوبی داشته باشند تا سقف برقی متحرک طول عمر طولانی تری داشته باشد.
    ریموت و رسیور: ریموت و رسیور دو قطعه ای هستند که تاثیر زیادی در باز و بسته شدن سقف از راه دور دارند. با فشردن دکمه ریموت، رسیور فرمان را دریافت می کند و برای اجرا آن را به قطعاتی چون برد یا موتور می رساند. بعد از آن، بلافاصله دستورتان اجرا خواهد شد.
  • تزئینات: این قسمت از سقف متحرک برقی به دلخواه مشتری در آن قرار می گیرد. برای تزئینات، ال ای دی های رنگی در زیر سقف تعبیه می شود تا نمای شب آن دیدنی و رویایی باشد.

مزایای سقف برقی متحرک

مزایای سقف برقی متحرک نسبت به مدل های ثابت و بی تحرک باعث شده است تا روز به روز فروش این سازه بیشتر شود. این مزایا در ادامه نام برده خواهد شد.

  • ایجاد فضایی خصوصی در ساعات دلخواه
  • در امان ماندن از بارش برف و باران در فصل های سرد سال
  • ایجاد سایه در روزهای آفتابی در کنار بهره بردن از فضای آزاد
  • قابل استفاده کردن محیط هایی چون استخر روباز و یا بالکن در چهار فصل سال
  • عایق انرژی و جلوگیری از هدر رفتن سرما یا گرمای محیط
  • جلوه مدرن و زیبا در عین کارایی بهتر
  • قابلیت ساخت و اجرا در طرح و یا جنس های مختلف

نکاتی در رابطه با نگهداری سقف های متحرک برقی

بعد از انتخاب و خرید این سازه باید با یک سری نکات در رابطه با نگهداری سقف های متحرک برقی آشنا شوید. آشنایی با این موارد موجب می شود تا عمر این سقف بیشتر شود و نیازی به هزینه های تعمیرات و خرید مجدد آن نداشته باشید.

  • باید هرچند وقت یکبار سلامتی سقف برقی را بررسی کنید. در این بازدید و بررسی ها مشکلات آن پیدا می شود تا در زمان مناسب تعویضات لازم انجام شود. اگر مشکلات را به موقع متوجه شوید، رفع آن هزینه زیادی برایتان نخواهد داشت.
  • پوشش سقف بعد از یک مدت ممکن است دچار ترک خوردگی و یا سایر مشکلات شود. باید در زمان دقیقی این پوشش را تعویض کنید.
  • اگر حس کردید که رطوبت درون محیط نفوذ کرده است، خیلی فوری باید منبع نشتی را پیدا نمایید تا به کل سازه آسیبی نرساند.
  • این سقف ها بیشتر در معرض گردوغبار هستند؛ بنابراین تمیز نگه داشتن آن ها باعث افزایش طول عمر مفید آن می شود.
  • مواد ضدآب و یا ضدآفتاب برای پوشش سقف متحرک برقی استفاده کنید و برای این منظور، فقط باید از کارشناسان ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

خرید سقف متحرک برقی

حتما تا حالا به خرید سقف متحرک برقی برای کاربردهای مدنظرتان، فکر کرده اید. اما این سازه را باید از کجا بخریم؟ بهتر است برای خرید چنین محصولی فقط به مجموعه های معتبر اعتماد کنید؛ چرا که این مجموعه ها از بهترین اجناس برای تولید سازه بهره می برند.

یکی از معتبرترین مجموعه های در حال حاضر، پادناتنت می باشد. تمام انواع سقف های اتوماتیک در این مجموعه با بهترین متریال، زیر نظر مهندسین باتجربه ساخته می شود. برای ثبت سفارش از طریق همین سایت اقدام کرده و یا با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پــــــــــادنا تــــنت