سنسور باد و باران در سقف های جمع شونده

به جرأت می‌توان گفت که امروزه سقف‌های جمع شونده جزء پرکاربردترین سازه‌های مدرنی هستند که به صورت دستی و اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. سقف‌های جمع شونده محیطی امن را در فضاهای بیرونی به وجود می‌آورند و می‌توانند از فضای زیرین خود به بهترین شکل ممکن در برابر نور آفتاب، باد، باران و … محافظت کنند.

سقف‌های جمع شونده قابلیت‌های گوناگونی را ارائه می‌دهند. در این میان، می‌توان استفاده از سنسورهای مختلفی همچون سنسور بادوباران را هم جزء قابلیت‌های اصلی و بسزا معرفی کرد. البته زمانی که شما به دنبال کاربرد سنسور باد و باران در سقف های جمع شونده باشید باید قیمت و هزینه بالاتری را هم برآورد کنید.

چون که این چنین سقف جمع شونده مورد نظر شما در دسته‌بندی سقف‌های هوشمند و اتومات قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن کارایی حسگرهای هوشمند شما در هنگام ایجاد تغییرات آب و هوایی با هیچگونه نگرانی و استرسی روبرو نخواهید شد؛ چرا که سقف به صورت خودکار جمع شده و از آسیب‌های جدی جلوگیری می‌کند.

سنسور بادوباران می‌تواند در مواقع گوناگون آسیب پذیری سقف را به حداقل می‌رساند. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر قرار است از سنسور باد و  در سقف جمع شونده استفاده کنید، بعد از مدتی باید به سرویس دوره‌ای آن هم بیندیشید. به همین خاطر توصیه ما به شما این است که از مجموعه‌های اینترنتی معتبر نسبت به خرید سنسور باد و باران اقدام کنید.

سنسور باران چیست؟

سنسور باران به عنوان ماژول حسگر از جمله قطعات ‌سخت‌افزاری است که با یک تکنولوژی پیشرفته و هوشمند روی سازه‌های مختلف همچون سقف‌های جمع شونده نصب می‌شود، کارایی این سنسور همان‌طور که از نام آن مشخص است به این صورت است که در هنگام برخورد قطرات آب فعال شده و باعث می‌شود که سقف اگر بسته است با فعال شدن سنسور به صورت اتوماتیک باز شود.

به همین خاطر است که امروزه سقف‌های جمع شونده با سنسور باران بدون نگرانی و استرس در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. با در نظر گرفتن این موضوع که سنسور باد و باران در سقف های جمع شونده چگونه کار میکند، شما لازم نیست در فصل‌های گوناگون که احتمال بارش باران وجود دارد وسایل و لوازم خود را از محیط‌های باز به محیط‌های سربسته انتقال دهید.

سنسور باد چیست؟

به خاطر اهمیت کاربرد سنسور باد و باران در سقف های جمع شونده، باید بدانید که سنسور باد هم حسگری قابل نصب روی سقف جمع شونده است. عملکرد این سنسور به این صورت است که می‌تواند جهت و وزیدن باد را تشخیص دهد. با در نظر گرفتن شدت وزش واکنش مناسبی را این سنسور ارائه می‌دهد. هنگامی که وزش باد طبق تشخیص این حسگر بیش از حد باشد، به صورت اتومات به حفاظت از سقف جمع شونده می‌پردازد.

نحوه عملکرد سنسور باد و باران در سقف های جمع شونده

در مورد اینکه سنسور باد و باران در سقف های جمع شونده چگونه کار میکند باید گفت که این سنسورها به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند و معمولاً سقف‌های جمع شونده‌ای که از سنسور باد و باران استفاده می‌کنند باید قسمتی را برای جهت هدایت آب باران در نظر بگیرند.

به این خاطر که بعد از به پایان رسیدن باران سقف به صورت اتوماتیک باز می‌شود و آبی که جمع شده به فضای زیرین هدایت خواهد شد. سنسور باد هم عملکرد خود را این گونه ارائه می‌دهد که با میزان مقاومت سقف قابل تنظیم است و به همین دلیل، شما می‌توانید بر اساس یک برنامه دلخواه آن را تنظیم کنید.

مزایای سنسور باد و باران در سقف های جمع شونده

با در نظر گرفتن این موضوع که سنسور باد و باران در سقف های جمع شونده چگونه کار میکند بهتر است نسبت به مزایای آن هم یک آشنایی اجمالی داشته باشید. سنسور بادوباران می‌تواند از سقف جمع شونده در شرایط جوی مختلف محافظت کند. بالا رفتن دوام و طول عمر سقف‌های جمع شونده با سنسور بادوباران تضمین شده است.

می‌توان گفت سقف‌های اتومات را می‌توان به سقف‌های جمع شونده هوشمند با این قابلیت تبدیل کرد. کاربری سنسور بادوباران بسیار آسان بوده و هیچگونه خطری سلامت سقف‌های جمع شونده را تهدید نمی‌کند. این سنسورها عمر بالایی داشته و مصرف آن‌ها هم به شدت کم است و در مقابل گرد و غبار، نفوذ نم، رطوبت و موارد این چنینی دیگر هم از دوام و استحکام بالایی برخوردار هستند.

انواع سقف جمع شونده با سنسور باد و باران

با توجه به کاربرد سنسور باد و باران در سقف های جمع شونده باید با انواع این نوع سقف هم آشنا باشید. سقف جمع شونده اتوماتیک می‌تواند پارچه‌ای، شیشه‌ای یا آلومینیومی می‌باشد. می‌توان گفت سقف جمع شونده اتوماتیک پارچه جزء پر استفاده‌ترین‌ها بوده که از پارچه پی‌وی‌سی تولید می‌شود.

سقف جمع شونده آلومینیومی اتوماتیک هم بهترین گزینه برای مناطق پربارش است که در برابر ضربه استحکام خود را تضمین می‌کند. شما می‌توانید از 3 حالت کاملاً بسته، نیمه باز و کاملاً باز آن استفاده کنید. سقف شیشه‌ای جمع شونده هم قیمت بسیار بالایی دارد و مناسب مکان‌هایی است که نور کمی وجود دارد. استفاده از این سقف جمع شونده می‌تواند جلوه مدرن و شیکی را به وجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پــــــــــادنا تــــنت