مزیت‌های سقف متحرک استخر

سقف متحرک

سقف متحرک استخر چیست؟ یکی از پوشش‌های مناسبی که می‌توان برای استخرهای روباز از آن استفاده کرد خرید سقف متحرک استخر نام دارد. این سقف در انواع مختلفی تولید می‌شود. شرکت‌های زیادی هستند که این سقف‌ها را با مواد گوناگونی عرضه می‌کنند. از آنجایی که این سقف‌ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند، می‌توان از آن‌ها برای نگهداری بهتر استخر استفاده کرد. امروزه در بسیاری از منازل از استخر در فضای باز استفاده می‌شود که با استفاده از سقف متحرک می‌توان در هزینه نگهداری آن صرفه‌جویی کرد. برای اطلاع بیشتر درباره مزیت‌های سقف متحرک استخر با ما همراه باشید.

انواع سقف متحرک استخر

سقف متحرک استخر در انواع مختلفی تولید می‌شوند. با توجه به اینکه شما چه شرایطی برای استفاده از انواع سقف متحرک داشته باشید و بخواهید چه میزان هزینه برای خرید آن بپردازید باید از انواع سقف متحرک استفاده کنید. از انواع سقف متحرک استخر می‌توان به موارد زیر اشاره:

 سقف متحرک شیشه‌ای

یکی از سقف‌های متحرکی که می‌توان از آن برای استخر استفاده کرد سقف متحرک شیشه‌ای نام دارد. این سقف سنگین وزن بوده و به صورت سقف‌های لوکس و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از این سقف‌ها می‌توانید فضای دید کاملی از اطراف استخر داشته باشید.

سقف متحرک پلی کربنات

از انواع دیگر سقف‌های متحرک استخر می‌توان به سقف پلی کربنات اشاره کرد. متریالی که برای تولید این سقف‌ها به کار می‌رود سبک‌تر بوده و مقاومت بیشتری دارد. اگر بخواهید اطراف استخر خود را کاور کنید تا دید همسایگان و اطرافیان از بین برود این سقف‌ها گزینه مناسبی برای شما هستند.

سقف متحرک پارچه ای استخر

این نوع سقف‌ها بیشتر به عنوان سایبان عمل می‌کنند و می‌توانند بخشی از فضای استخر شما را به طور کامل بپوشانند. سقف پارچه‌ای از تابش مستقیم نور خورشید به داخل استخر جلوگیری کرده و از بهار شدن آب و کاهش آب آن نیز جلوگیری می‌کند. برای حفظ گرما و سرمای استخر می‌توان از این سقف‌ها استفاده کرد. در صورتی که قصد خرید سقف‌های پارچه‌ای را دارید، باید به نگهدارنده‌های آنها نیز توجه زیادی داشته باشید تا با کیفیت بالایی در اختیار شما قرار گیرند.

دلایل استفاده از سقف متحرک استخر

از آنجا که استفاده از سقف متحرک استخر با مزیت‌های بسیار زیادی همراه است، به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که این سقف‌ها را مورد استفاده قرار دهید. استخرهای روباز اگر دارای سقف و نگهدارنده نباشند در اثر تغییر شرایط جوی دچار آسیب‌های بسیار زیادی می‌شوند.

سقف متحرک

اشراف خانه‌های اطراف نسبت به استخر شما باعث می‌شود که نتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و مشکلات زیادی برای شما به وجود آید سقف متحرک استخر می‌تواند این مشکل را حل کند. از آنجایی که آب استخر در محیط گرم و در اثر تابش مستقیم نور خورشید بخار می‌شود، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی نخواهد شد. بسیاری از افراد از سقف‌های متحرک استخر استفاده می‌کنند تا از مزیت‌های آن برخوردار شوند. از مزیت‌های استفاده از این سقف‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از آلودگی آب استخر

یکی از مزایای بسیار مهم استفاده از سقف متحرک استخر جلوگیری از آلودگی آب استخر برای استفاده است. اگر فضای استخر با استفاده از یک سقف پوشیده نباشد گرد و غبار حشرات زیادی وارد آب استخر می‌شود و این مشکلات زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

جمع شدن سقف متحرک

یکی دیگر از مزایای استفاده از سقف متحرک استخر جمع شدن آنها در صورت نیاز است. زمانی که اشعه آفتاب زیاد نباشد و یا شما بخواهید از فضای آزاد استفاده کنید می‌توانید سقف متحرک را جمع کرده و دید کافی از محیط اطراف به دست آورید.

صرفه‌جویی در مصرف آب

سقف متحرک استخر چه مزایایی در فصل تابستان دارد؟ استفاده از سقف‌های متحرک استخر در تابستان باعث می‌شود که شما بتوانید در مصرف آب هم صرفه‌جویی کرده و هزینه‌های آن را کاهش دهید. اگر استخر شما در فضای باز قرار داشته باشد میزان بسیار زیادی از آب آن در اثر حرارت و گرما در فصل تابستان از بین می‌رود و شما باید برای جبران آب از دست رفته هزینه‌های زیادی را صرف کنید.

کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیر

عدم استفاده از پوشش کامل برای استخر باعث می‌شود که به دلیل گرد و غبار آلودگی‌های مختلفی که وارد استخر می‌شوند تجهیزات مختلف آن دچار آسیب شده و هزینه‌های زیادی برای تعمیر آن به وجود آید. در صورتی که بخواهید هزینه‌های نگهداری و تعمیر استخر شما کاهش پیدا کند، می‌توانید از انواع سقف‌های متحرک استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم برای نگهداری از استخر و جلوگیری از آلودگی آب آن می‌توان از سقف‌های متحرک استفاده کرد. این سقف‌ها تنوع بسیاری دارند و هر یک از آنها با مزایای مختلفی همراه می‌شوند که شما می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید. با توجه به بودجه و شرایطی که دارید، می‌توانید از انواع سقف‌های متحرک برای خودتان استفاده کنید. مجموعه پادناتنت خدمات متنوعی در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع سقف‌های متحرک ارائه می‌دهد. شما از طریق سایت پادناتنت می‌توانید با همکاران ما ارتباط بگیرید و انواع سقف‌های ما را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پــــــــــادنا تــــنت