نصب سقف متحرک در کدهای ارتفاعی بالا

بهترین سقف متحرک در کدهای ارتفاعی بالا

امروزه اجرای سقف متحرک در ارتفاعات بالا به صورت برقی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. سقف متحرک برقی با داشتن سنسور باد می‌تواند برای پروژه‌هایی که کد ارتفاعی بالایی دارند، یک گزینه عالی به شمار آید. سنسور باد، از مکانیزم مکانیکی- الکترونیکی پیروی می‌کند. معمولاً سنسور توسط چند قاشقک سرعت باد را بررسی می‌کند و زمانی که سرعت باد از میزانی که تعیین شده است، بیشتر باشد دستور می‌دهد که سقف متحرک جمع شود.

مقاومت و استحکام سقف متحرک، بسیار بالا است و به همین دلیل، جزء مقاوم‌ترین سقف‌های متحرک با کد ارتفاعی بالا به شمار می‌آیند. معمولاً در ایران برای تراس، ویلاهای کوهستانی، بام و مکان‌های این چنینی دیگر به اجرای سقف متحرک در ارتفاعات بالا می‌پردازند.

برعکس سقف‌های ثابت می‌توان سقف‌های متحرک را به راحتی در هر ارتفاعی از سطح زمین نصب کرد. معمولاً سقف‌های متحرک برقینصب ساده‌تری در ارتفاع بالا و مجاورت با بادهای شدید دارند. ولی سقف متحرک پارچه‌ای هم می‌تواند گزینه قابل قبولی به شما آید. سقف‌های متحرک آلومینیومی، شیشه‌ای و پلی‌کربنات هم هر کدام به شیوه‌های مختلف گزینه قابل قبولی به حساب می‌آیند.

نکات کلیدی نصب سقف متحرک در ارتفاع بالا

برای نصب سقف متحرک در کدهای ارتفاعی بالا شما باید یک سری نکات را هم مدنظر داشته باشید تا بتوانید در ارتفاع زیاد، بهترین سقف متحرک را به راحتی نصب کنید. عمدتاً در ارتفاعات بالا، ورزشگاه‌ها، سالن‌های کنسرت، استادیوم‌ها و ساختمان‌های صنعتی سقف متحرک بسیار مورد کاربرد قرار می‌گیرد.

از جمله نکات نصب سقف متحرک در ارتفاع بالا این است که شما باید جذابیت بصری را هم نادیده نگیرید، اما جذابیت بصری نباید روی کیفیت عملکرد سقف هم تاثیر بگذارد؛ چرا که در کنار جذابیت ظاهری، تهویه مناسب سقف هم موضوع مهمی است. برای بهبود نور طبیعی معمولاً سقف‌های شیشه‌ای متحرک برای ارتفاعات بالا گزینه قابل قبولی هستند.

نصب سقف متحرک آلومینیومی بسیار آسان است و با صرفه جویی در مصرف انرژی به راحتی می‌تواند نیاز مشتریان را برطرف کند. اگر به دنبال یک عایق حرارتی خوب هستید، سقف متحرک پلی کربنات برای ارتفاع بالا می‌تواند گزینه قابل قبول‌تری باشد. آن دسته از افرادی هم که در شرایط آب و هوایی مختلف به استحکام و مقاومت سقف متحرک مطمئن نیستند، می‌توانند از سقف‌های متحرک پارچه‌ای برای کد ارتفاعی بالا استفاده کنند که در شرایط آب و هوای نامطلوب به صورت خودکار این نوع سقف جمع می‌شود.

در مورد کد ارتفاعی باید گفت که هر قسمتی از پروژه که اختلاف سطح داشته باشد، باعث می‌شود تا شما از کد ارتفاعی استفاده کنید. معمولاً کدهای ارتفاعی در پلان شیب‌بندی اهمیت بالایی دارند و اگر طراح کدهای ارتفاعی را به درستی مشخص نکند، در هنگام نصب و اجرای سقف متحرک در ارتفاعات بالا مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

نحوه نصب سقف متحرک در کدهای ارتفاعی بالا

نحوه نصب سقف متحرک در ارتفاع بالا بسیار سخت است و باید از یک نیروی با تجربه در این راستا استفاده کرد. پایه گذاری، شاسی کشی، ریل گذاری و مونتاژ قطعات مراحل نصب این سقف را تشکیل می‌دهند. معمولاً در مرحله اول یعنی پایه گذاری، با در نظر گرفتن فضای پیاده‌سازی پروژه همراه با پایه گذاری زیرین انجام می‌شود.

شاسی کشیده در مرحله دوم به نصب تیرک‌های اصلی و چهارچوب اشاره می‌کند. با در نظر گرفتن محل نصب و کد ارتفاع محل قرارگیری چارچوب‌ها و اندازه‌ای که دارند هم متفاوت است. ریل گذاری هم مرحله سوم است که ریل‌ها روی چهارچوب قرار می‌گیرند تا بتوان قطعات سقف را روی ریل‌ها قرار داد.

حال نوبت به مونتاژ قطعات می‌رسد که با در نظر گرفتن ارتفاع بهتر است تا قطعات برش داده شده از وزن بالای برخوردار نباشند؛ چرا که هر چقدر ارتفاع افزایش پیدا کند، طبیعتاً سازه به استحکام بیشتری نیاز دارد و هر چقدر وزن قطعات مونتاژ شده کمتر باشد، می‌توان گفت اجرای سقف متحرک در ارتفاعات بالا مطمئن‌تر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پــــــــــادنا تــــنت