از سایبان آکاردئونی کجا استفاده کنیم؟

سایبان آکاردئونی به سقف‌‌های نصب شده مقابل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و….. گفته می‌شود. این سایبان‌ها سایه ایجاد کرده و در تابستان اشیاء موجود را از نور خورشید محافظت می‌نمایند. در سایر فصول نیز سایبان در برابر بارش برف و باران نقش حفاظتی ایجاد می‌کند و به این علت بسیار کاربردی می‌باشد. سایبان آکاردئونی و موارد کاربرد آن را در بخش‌های بعدی بیشتر بررسی خواهیم کرد. این سایبان کاربرد‌های گسترده‌ای دارد و امروزه بسیار پرطرفدار می‌باشد. این سایبان‌ها در انواع متحرک و ثابت وجود دارند و نصب آن‌ها به آسانی انجام می‌گیرد.

 

مشخصات سایبان آکاردئونی

سایبان آکاردئونی در ضخامت‌ها، ابعاد و طرح‌های متنوعی ساخته می‌شود. استفاده از این سایبان در محیط‌های مختلف زیبایی بصری خاصی را ایجاد می‌کند. تنوع رنگ و ماندگاری بالا از مشخصات سایبان آکاردئونی می‌باشند. رنگ آن متناسب با دکوراسیون بیرونی فروشگاه‌ها و فضاهای دیگر انتخاب می‌شود. شیب سایبان آکاردئونی قابل تنظیم است. موقع بارش می‌توان شیب زیادی در آن ایجاد کرد تا آب روی سطح سایبان جمع نشود. جنس این سایبان‌ها از فلز یا پارچه‌های خاصی می‌باشد که رطوبت به داخل آن‌ها نفوذ نمی‌یابد.

 

کاربرد‌های سایبان آکاردئونی

سایبان آکاردئونی به علت ویژگی‌های خاصی که دارد در فضاهای مختلف قابل استفاده است. این سایبان‌ها نقش حفاظتی دارند و برای اغلب محیط‌ها لازم می‌باشند. استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها، استخر‌های باز، پنجره‌ها، فروشگاه‌ها، پارکینگ خودرو‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، حیاط و بالکن، ورودی باغ و تالار موارد استفاده از سایبان آکاردئونی هستند.

 

استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها

استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها از جمله محیط‌هایی هستند که سایبان آکاردئونی در آن‌ها استفاده می‌شود. بیشتر فضاهای ورزشی سقف ندارند و در اطراف آن‌ها سایبان نصب شده است. بازیکنان و مربیان موقع استراحت از آن استفاده می‌کنند. سایبان آکاردئونی از سرما، گرما و بارش از افراد کنار ورزشگاه محافظت می‌نماید. همچنین این سایبان‌هازیبایی خاصی در استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها ایجاد کرده و آن‌ها را مجهزتر جلوه می‌دهند.

 

استخر‌های باز

سایبان آکاردئونی در استخر‌های باز یا بدون سقف به کار می‌رود. این سایبان از ورود حشرات و آلودگی‌های اطراف به داخل آب جلوگیری می‌کند. سایبان آکارئونی روی آن‌ها پوشش مناسبی ایجاد کرده و از تغییر دمای آب نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

پنجره‌ها

بالای پنجره‌ واحد‌های مسکونی، اداری، تجاری و سازمان‌های مختلف محل مناسبی برای نصب سایبان‌های آکاردئونی می‌باشند. چون سبب افزایش آرامش ساکنین می‌شوند و لوازم داخل فضا را از آسیب‌های شرایط آب و هوایی محافظت می‌کنند. رنگ این سایبان‌ها متناسب با نمای بیرونی ساختمان انتخاب می‌شود تا علاوه بر نقش حفاظتی زیبایی آن را افزایش دهد. برای پنجره‌ها می‌توان از سایبان‌های دستی استفاده کرد چون در کاهش هزینه‌های مصرف انرژی مؤثر هستند.

 

فروشگاه‌ها

سایبان آکاردئونی در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بیشتر استفاده می‌شود. اگر در بازار بگردید تقریبا بیشتر این مراکز به سایبان مجهز هستند. سایبان آکاردئونی به خصوص از میوه‌ها و مواد غذایی که در بیرون فروشگاه قرار داده می‌شوند محافظت می‌کند. همچنین محیط مناسبی را برای مشتریان در هنگام سرما و گرما ایجاد می‌کند.

 

پارکینگ خودرو‌ها

سایبان آکاردئونی در پارکینگ‌ها به کار می‌رود. ظاهر، رنگ و قطعات خودرو در اثر نگهداری مقابل نور آفتاب و شرایط مختلف آب و هوایی زودتر دچار فرسایش می‌شوند. این سایبان به آسانی و به طور سریع در پارکینگ نصب می‌شود و کم هزینه است. همچنین از نوع پارچه‌ای سایبان آکاردئونی، در حیاط منزل می‌توان به عنوان پوشش خودرو استفاده کرد.

 

هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها

استفاده از سایبان آکاردئونی در هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها بسیار رایج‌تر می‌باشد. طرح‌های جذاب این سایبان‌ها، نمای بیرونی مراکز ذکر شده را زیباتر جلوه می‌دهند. سایبان‌ها از شیشه‌ها و قسمت‌های داخلی رستوران‌ها و محیط‌های مشابه حفاظت می‌نمایند. برخی رستوران‌ها‌ی فضای باز از محیط بیرون برای سرو غذا استفاده می‌کنند. سایبان‌ها برای فضاهای رو باز انتخاب بسیار مناسبی می‌باشند.

 

حیاط و بالکن

سایبان آکاردئونی در آپارتمان‌هایی که دارای حیاط و بالکن هستند کاربرد بالایی دارد. استفاده از سایبان‌ها بر ارزش این فضاها افزوده و آن‌ها را به محلی جهت نشستن و بهره بردن از فضاهای باز تبدیل می‌کند. همچنین در این محیط‌ها می‌توان با ایجاد سایبان گل و وسایل مختلف را نگهداری کرد.

 

ورودی باغ و تالار

سایبان آکاردئونی در ورودی باغ‌ها و تالار‌ها به کار می‌رود. در این فضاها سایبان جهت نگهداری تجهیزات استفاده می‌شود. سایبان‌ها در مراسمات مختلف با چراغ‌ها، فرش و وسایل زینتی تزیین می‌شوند و در محوطه‌‌ی ورودی آن‌ها زیبایی خاصی ایجاد می‌کنند. در اطراف باغ‌ها و تالار‌ها برای پارکینگ خودرو‌ها نیز از سایبان آکاردئونی استفاده می‌شود.

انواع سایبان آکاردئونی

همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم سایبان آکاردئونی در انواع ثابت و متحرک تولید می‌شود. نوع ثابت سایبان، دوام و مقاومت بالایی دارد و نصب آن مقداری پرهزینه‌تر از سایبان متحرک می‌باشد. سایبان‌ها به صورت دستی و برقی قابل کنترل هستند. برخی از این سایبان‌ها که از راه دور باز و بسته می‌شوند مجهز به موتور الکتریکی می‌باشند. این سایبان‌ها آسایش زیادی را برای افراد فراهم می‌کنند و استفاده‌ی آسانی دارند. سایبان متحرک در صورت نیاز استفاده می‌شود و این مزایا را دارد که با کنار کشیدن آن می‌توان از هوای آزاد بهره برد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پــــــــــادنا تــــنت