نکات مهم بازسازی سقف متحرک چیست؟

باز سازی سقف متحرک

سازه‌های متحرک یا سقف‌های جمع شونده سازه‌هایی نوین در معماری امروزه هستند که به دو صورت دستی و اتوماتیک باز و بسته می‌شوند در ساخت این سقف‌ها از فناوری ‌های جدید و  متریال گوناگونی استفاده شده . به همین دلیل خرید سقف‌ متحرک را می‌توان با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی سفارش داد.

این سازه‌ها مانند دیگر سازه‌ها بعد از گذشت زمان دچار برخی مشکلات و ایرادات و فرسودگی‌ها می‌شوند و در عمل کرد آن‌ها مشکلاتی  ایجاد می‌شود و در این شرایط نیاز به تعویض و یا تعمییر و باز سازی دارند که مورد دوم به صرفه‌تر است و شما می‌توانید توسط شرکت‌ها و مراکز معتبر و حرفه‌ای سقف‌های متحرک را باز سازی کنید

هدف از نوشتن این مقاله این است که به توضیح مسائل مربوط به  باز سازی سقف متحرک  بپردازیم . همان طور که می‌دانید هر مکان و بنا و سازه‌ای با هر نوع کاربردی که دارد و چه مسکونی باشد و چه تجاری و هر چقدر هم که با مصالح باکیفیت ساخته شده باشد ، بعد از گذشت زمان نیاز به باز سازی و یا تعمییر دارد . باز سازی کردن به معنی  زنده کردن و دوام بخشیدن به یک سازه قدیمی و فرسوده است .

تفاوت باز سازی و نو سازی سقف متحرک

اکثرا تفاوت این دو واژه را نمی‌دانند و و به غلط جا به جا از آن‌ها استفاده می‌شود. باز سازی سقف جمع شونده به معنای انجام دادن اقداماتی فنی روی سقف به منظور افزایش طول عمر آن است و تلاش بر آن است که کمترین تغییر در آن ایجاد شود . به صورت خلاصه باز سازی به معنای مرمت کردن است و هدف افزایش پایداری است .

و اما واژه نو سازی به معنای تعمییر کامل و تغییرات است در این فرایند تلاش می‌شود که در ظاهر و باطن سازه متحرک تغییر ایجاد شود و هدف تبدیل کردن سازی‌ای کهنه و فرسوده به سازه‌ای نو و زیبا است .

چه زمانی سقف متحرک نیاز به باز سازی دارد؟

وجود برخی از علائم نشان دهنده این است که خرابی و مشکلاتی در سقف متحرک وجود دارد . از جمله این خرابی‌ها می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد :

فرو رفتگی و یا شکستگی در سقف متحرک:

همان طور که می‌دانید از متریال‌های متفاوت در ساخت سقف‌های متحرک استفاده شده است و هر فرو رفتگی و شکستگی در سازه اصلی و یا در چهار چوب آن می‌تواند در عمل کرد سقف تاثیر بدی بگذارد

بیش از اندازه گرم شدن موتور سقف متحرک

در ساخت سقف‌های متحرک از موتور‌های الکتریکی استفاده شده که این موتور‌ها دارای سنسور‌های حرارتی هستند و وظیفه این سنسور‌ها این است که از گرم شدن بیش از حد موتور‌ها جلو گیری کنند . حرارت زیاد موتور‌ها می‌تواند در عمل کرد سقف‌های متحرک تاثیر گذار باشد و موجب عمل کرد منفی سقف‌های متحرک بشوند .

وجود سرو صدا هنگام باز شدن سقف‌ها

در ساخت سقف‌های متحرک از اتصالات و پیچ و مهره‌های گوناگون استفاده شده و سقف‌های متحرک برقی برای باز و بسته شدن روی ریل‌های ثابت حرکت می‌کند هنگامی که این پیچ و مهره‌ها شل می‌شود و یا ریل‌ها دچار مشکل می‌شود سقف صدا می‌دهد و امکان دارد در حین کار کردن و عمل کرد مشکل داشته باشند و این گزینه از دیگر علائمی است که سقف نیاز به باز سازی دارد

از دیگر نشانه‌ها می‌توان به زنگ زدگی در اتصالات  ، پوسیدگی و رنگ پریدگی سقف‌ها اشاره کرد

باز سازی سقف‌های متحرک چگونه انجام می‌شود ؟

این مسئله بستگی به محل آسیب دیدگی سقف‌ها دارد و مانند سایز سازه ‌ها باید اصول رعایت شود و مراحل مثفاوتی دارد و در نظر داشته باشد که عدم توجه به هر کدام از موارد و نبود هر استاندارد دیگری ممکن است به سقف‌های متحرک آسیب جدی‌تری وارد کند به عنوان مثال در صورت زنگ زدگی اتصالات و تجهیزات سقف متحرک متخصص مربوطه زیر سازی‌های لازم را در نواحی که آسیب دیده انجام داده و سپس تجهیزات فلزی را توسط رنگ‌ های صنعتی ضد زنگ، رنگ‌ آمیزی می‌ نماید .

مزایای باز سازی سقف متحرک:

  • از مزایای باز سازی سازه‌های متحرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد
  • از حوادث جبران ناپذیر مانند سقوط سازه‌های اصلی جلوگیری می‌شود
  • در زمان و هزینه نصب به تعویض سقف صرفه جویی می‌شود
  • باعث افزایش عمر سقف متحرک می‌شود
  • از وارد شدن صدمات بیش‌تر جلوگیری می‌کند

هزینه باز سازی سقف متحرک چقدر است ؟

این سوال را نمی‌توان به طور دقیق جواب داد زیرا باز سازی سقف‌های متحرک نسب به محل آسیب دیده و خراب و همین طور جنس به کار رفته در آن متفاوت بوده و قیمت باز سازی متفاوت است نمی‌توان آن را دقیق مشخص کرد از دیگر عوامل تاثیر گذار بر هزینه باز سازی سقف‌های متحرک ، ابعاد سقف ، تخصص تیمی که باز سازی را انجام می‌دهند ، متزال مصرفی در باز سازی و … اشاره کرد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پــــــــــادنا تــــنت