مراقبت از سقف متحرک در فصل زمستان

مراقبت از سقف متحرک در زمستان

در بسیاری از منازل از سقف متحرک استفاده می‌شود که در فصل زمستان در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌گیرد. پیش از شروع فصل زمستان باید به اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سقف‌های متحرک توجه داشت و از انواع این اقدامات برای جلوگیری از خراب شدن سقف متحرک استفاده کرد. در فصل زمستان سقف‌های متحرک در برابر برف، باد و یخ آسیب پذیر هستند و باید از روش‌های مختلف برای نگهداری آنها استفاده کرد. ما در مطلب قصد داریم اطلاعات کافی درباره مراقبت از سقف متحرک در فصل زمستان را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه شوید.

چرا مراقبت از سقف پارچه‌ای در زمستان اهمیت دارد؟

محافظت از سقف‌ متحرک پارچه‌ای در فصل زمستان به دلایل مختلف اهمیت زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که هزینه بالایی برای ایجاد این سقف‌ها صرف می‌شود باید از آنها به خوبی مراقبت کنید تا بتوانید در مدت زیادی آنها را بدون هیچگونه آسیبی مورد استفاده قرار دهید. از آنجایی که در فصل زمستان شرایط جوی نامطلوبی ایجاد می‌شود ممکن است به دلیل بارش باران و برف آسیب‌های جدی به این سقف‌ها وارد شود.

مراقبت از سقف متحرک

برای جلوگیری از تعمیرات پرهزینه سقف‌های متحرک باید از روش‌های گوناگون برای محافظت از آنها استفاده کرد.سقف‌های متحرک برای زیبایی و جذابیت فضای بیرونی یک مکان مناسب هستند. اگر این سقف‌ها دچار آسیب شوند دیگر نمی‌توانند فضای بیرونی شما را جذاب کرده و یک ظاهر بد برای شما به وجود خواهد آمد. برای محافظت از این سقف‌ها می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

بازدید از اتصالات سقف متحرک

پیش از فراز رسیدن فصل زمستان حتماً از اتصالات سقف متحرک خود بازدید کنید تا مشکلی نداشته باشد. از آنجایی که بارش‌های سنگین باعث می‌شوند که فشار زیادی به سقف متحرک وارد شود باید اتصالات محکمی داشته باشد.

موتور جمع شونده برقی

در صورتی که از موتور جمع شونده برقی برای سقف متحرک خود استفاده می‌کنید، باید در فصل زمستان آن را در یک محیط امن و بدون رطوبت قرار دهید. این موتورها در شرایط جوی مرطوب دچار آسیب‌های جدی می‌شوند و به دلیل هزینه‌های بسیار زیادی که برای تعمیر آنها وجود دارد باید در فصل زمستان آنها را باز کرد.

گرفتگی آبراه ها

با نزدیک شدن به فصل زمستان آب راه‌هایی که در صف متحرک وجود دارد را چک کنید تا مسدود نباشد. اگر آب در این قسمت‌ها جمع شود سقف متحرک دچار فرسودگی خواهد شد.

بررسی قسمت‌های مختلف سقف

یکی دیگر از راهکارهایی که برای محافظت از سقف متحرک در فصل زمستان به شما توصیه می‌شود بررسی قسمت‌های گوناگون سقف و آماده‌سازی آن برای زمستان است. در صورتی که هر یک از قسمت‌های سقف متحرک نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشند باید پیش از فصل زمستان این مراقبت را انجام دهید. از آنجایی که در فصل زمستان آسیب‌های سقف متحرک دوچندان می‌شوند بهتر است برای کاهش هزینه‌ها هم این کار را پیش از فرارسیدن زمستان انجام دهید.

استفاده از پوشش های محافظ و درزگیرها برای افزایش دوام

برای محافظت از سقف متحرک پارچه‌ای در فصل زمستان می‌توانید از یک پوشش محافظ استفاده کنید. این پوشش باعث می‌شود که بتوان از سقف متحرک محافظت کرد و در شرایط جوی فصل زمستان دچار آسیب نشوند. این روکش‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توان به روکش‌های آبگریز و روکش‌های ضد شعله اشاره کرد. روکش آب‌گریز در فصل زمستان از تجمع رطوبت در این سقف‌ها جلوگیری می‌کند.

افزودن عایق به سقف متحرک پارچه ای خود برای کنترل بهتر دما

برای کنترل دما در فصل زمستان می‌توان از یک عایق برای سقف متحرک استفاده کرد. از انواع عایق می‌توان به عایق‌های فایبرگلاس و عایق‌های اسپری‌فوم اشاره کرد. عایق انعکاسی هم به عنوان یکی دیگر از عایق‌های سقف متحرک شناخته می‌شود.

نصب بادشکن و محافظ برف برای حفاظت سقف متحرک

یکی دیگر از روش‌های حفاظت از سقف متحرک در فصل زمستان نصب بادشکن و محافظ برف برای این سقف‌ها است. بادگیرهایی که در کناره‌های سقف متحرک نصب می‌شوند مسیر باد را مسدود می‌کنند و باعث جلوگیری از آسیب جدی به سقف‌ها خواهند شد. برای محافظت از سقف‌ها در برابر برف هم می‌توان از محافظ برف استفاده کرد.

نظارت و نگهداری منظم در طول زمستان

در فصل زمستان می‌توان با نظارت و نگهداری منظم از سقف‌های متحرک مراقبت کرد. شما باید در فصل زمستان به طور مرتب سقف را چک کنید تا دچار علائم آسیب دیدگی یا ساییدگی نباشد. تجمع برف روی سقف باعث مشکل می‌شود؛ بنابراین وسایل گرمایشی را زیر سقف روشن کنید تا این تجمع ایجاد نشود. شما می‌توانید سقف را به طور مرتب تمیز کنید تا رطوبت باعث آسیب به آن نشود.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم استفاده از سقف‌های متحرک در بسیاری از منازل رایج شده که با فرا رسیدن فصل زمستان باید از آن مراقبت کرد. روش‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از این آنها می‌توانید از این سقف‌های متحرک محافظت کنید. بارش باران و برف باعث آسیب جدی به سقف‌های متحرک می‌شوند بنابراین باید با تکنیک‌های مختلف از این آسیب‌ها جلوگیری کرد. قرار دادن یک عایق روی سقف متحرک و بررسی و بازرسی آن در طول زمستان برای این کار توصیه می‌شود. برای خرید سقف متحرک و اطلاعات بیشتر درباره مراقبت از سقف متحرک  در فصل زمستان با ما تماس بگیرید. پادناتنت اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پــــــــــادنا تــــنت