نقاط ضعف سقف متحرک ارزان

سقف متحرک ارزان چه نقاط ضعفی دارد؟

سقف متحرک ارزان از مواد اولیه‌ی بی‌کیفیت ساخته می‌شود و متفاوت‌تر از سقف‌های مرغوب می‌باشد. این سقف‌ها با اینکه دارای نقاط ضعف زیادی هستند، اما در برخی مراکز به کار برده می‌شوند و البته تقاضا کنندگان آن‌ها نسبت به نوع مرغوب کمتر می‌باشند. شاید این سؤالات از ذهن شما خطور کند که چرا سقف متحرک ارزان نخریم؟ یا سقف متحرک ارزان چه مشکلاتی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که این سقف‌ها دارای موانع زیادی هستند که فرد را از انتخاب منصرف می‌کنند. سقف‌های ارزان، کیفیت و استحکام پایینی دارند و بدون گارانتی می‌باشند. همچنین نگهداری و استفاده‌ی آن‌ها سخت‌تر به نظر می‌رسد.

کیفیت پایین سقف متحرک

همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم سقف متحرک ارزان از مواد اولیه‌ی بی کیفیتی تولید می‌شود. هزینه‌ی ساخت آن نسبت به سقف‌های گران قیمت پایین می‌باشد و البته چون هنگام استفاده زودتر خراب می‌شود پرداخت هزینه‌ی پایین ارزشمند نیست. این سقف‌ها طول عمر پایینی دارند و اجزای سازنده‌ی آن زودتر از کار می‌افتند.

امنیت پایین سقف ارزان

سقف متحرک ارزان، امنیت پایینی دارد و قطعات آن با استحکام بالایی به یکدیگر اتصال نیافته‌اند. پیچ‌ها، ستون‌ها، ریل‌ها و اتصالات سقف متحرک ممکن است حین استفاده در اثر جدا شدن دچار آسیب شوند. همچنین برای کاربران خطراتی را به همراه داشته باشند.

بدون ضمانت و بازگشت

سقف‌های متحرک ارزان غالباً بدون گارانتی می‌باشند. چون به کیفیت و استحکام آن‌ها اعتمادی نیست و اگر تولید کنندگان برای قطعات سقف‌ها بازگشت را در نظر بگیرند خسارت مالی زیادی می‌بینند. در حالی که برای سقف‌های مرغوب و باکیفیت حتی خدمات پس از فروش نیز وجود دارد که در صورت خراب شدن تولید کنندگان آن را تعمیر می‌کنند. چون به ندرت به تعمیر نیاز می‌یابند.

 

نگهداری و نصب دشوار

سقف متحرک ارزان پس از نصب، زودتر به تعمیر نیاز پیدا می‌کند؛ چون قطعات در اثر استفاده‌ی مداوم زودتر کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین نگهداری آن برای صاحبان خسته کننده است. نصب این سقف‌ها به دقت و حساسیت بالایی نیاز دارد؛ چون قطعات شل و بی کیفیت هستند و هر گونه بی دقتی باعث شکسته شدن قطعه، در ابتدای کار می‌شود.

 

معایب سیستم حرکتی سقف متحرک ارزان

سقف متحرک از اجزاء متعدد زیادی تشکیل شده که هر کدام عملکرد خاصی دارند. این اجزاء در صورت بی کیفیت بودن آن طور که انتظار داریم کار نمی‌کنند. موتور، ریموت، تسمه، رسیور، چرخ‌ها، متریال سقف و آپاراتوس از اجزاء مهم سقف متحرک ارزان هستند که عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهند. ضعیف بودن عملکرد قطعات از معایب سقف متحرک ارزان است.

 

موتور سقف متحرک ارزان

موتور یکی از قطعات مهم سقف متحرک است که عملکرد همه‌ی قطعات به آن وابسته می‌باشد. موتور قدرتمند و باکیفیت سقف متحرک را به خوبی راه می‌اندازد. در حالی که موتور سقف متحرک ارزان ضعیف است و عملکرد کمتری دارد. عمر موتور این سقف‌ها کوتاهتر است و هر چند وقت باید تعمیر شود. این موتورها هنگام کار صدای ناهنجار و خسته کننده‌ای انتشار می‌دهند و آرامش افراد را بهم می‌زنند.

 

ریموت

ریموت باز و بسته شدن و عملکرد سایر اجزاء را کنترل می‌کند. این قطعه در صورت معیوب بودن اطلاعات صحیحی را دریافت نمی‌کند تا عملکرد خود را انجام دهد. ریموت سقف ارزان دقت عمل پایینی دارد و اجزاء آن کارایی کافی را ندارند.

تسمه

تسمه وظیفه‌ی به حرکت در آوردن سقف متحرک را بر عهده دارد. نیرو توسط موتور تولید می‌شود و به تسمه انتقال می‌یابد. تسمه کار نهایی را به اتمام می‌رساند. در سقف متحرک حرکت تسمه چندان سازگار نمی‌باشد. برای مثال در صورت بارش باران باید سقف بسته شود، اگر تسمه نتواند سقف را به حرکت درآورد باران به داخل نفوذ می‌یابد.

 

رسیور

رسیور در تأمین برق مورد نیاز سقف متحرک نقش مهمی دارد و برق ابتدا از این قطعه عبور کرده و در نهایت به موتور می‌رسد. در صورتی که رسیور در دریافت برق دچار مشکل شود در عملکرد موتور اختلال ایجاد می‌کند. رسیور بی کیفیت در مواردی ممکن است باعث سوختن موتور شود.

چرخ‌ها

چرخ‌های سقف متحرک مرغوب از فولاد و فلزات مقاوم ساخته می‌شوند. در حالی که چرخ سقف ارزان از پلاستیک فشرده می‌باشد به این علت استحکام چندانی ندارد. چرخ‌ها‌ی بی کیفیت هنگام حرکت صدای گوش خراشی از خود انتشار می‌دهند و از طول عمر پایینی برخوردار هستند.

متریال سقف ارزان

در تولید سقف متحرک ارزان از پارچه‌های بی کیفیت هند و ترکیه استفاده می‌شود که پس از مدت کوتاهی بافت طبیعی و انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهند. در نتیجه در مقابل باد و باران مقاومت پایینی دارند.در ساخت سقف‌ها علاوه بر پارچه از متریال‌هایی مانند پلی کربنات، آلومینیوم و گالوانیزه بهره می‌گیرند که دوام و مقاومت بالایی دارند. در سقف‌های ارزان در صورت استفاده از چنین متریال‌هایی از نوع بی کیفیت آن‌ها استفاده می‌کنند.

آپاراتوس

آپاراتوس یکی از اجزاء مهم سقف متحرک ارزان است که در کنترل دیگر اجزاء آن نقش دارد. در سقف مرغوب این قطعه‌ها از فلزات با دوام ساخته می‌شوند و در سقف ارزان جنس آن‌ها پلاستیکی است. آپاراتوس‌های پلاستیکی بی دوام هستند و طول عمر کمتری دارند.

نصب سقف متحرک ارزان

برای نصب سقف متحرک ارزان قبل از هر چیز باید چارچوب‌های آن را بسازید. چارچوب‌ها ضروری است قدرت نگهداری سقف را داشته باشند. سپس ریل‌ها‌ را روی چارچوب قرار دهید تا در ادامه قطعات مختلف را روی آن‌ها محکم سازید. قطعات در این مرحله نیاز به برش دقیق دارند و باید با ریل‌ها فیکس شوند. در پایان، موتور سقف متحرک را باید در محل اصلی خود نصب کنید. نصب سقف‌ها به روش خودکار، مهارت بالایی می‌طلبد و بهتر است توسط متخصصین مربوطه انجام بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پــــــــــادنا تــــنت