راهنمای مراقبت سقف متحرک برقی

مراقبت سقف متحرک برقی

استفاده از سقف متحرک برقی نیاز به مراقبت های مستمر دارد تا بتوانیم حداکثر استفاده از آنها را داشته باشیم چرا که برا خراب شدن و یا فرسوده شدن آنها هزینه های بسیاری برای ما به وجود می آورد. راه‌های مراقبت از سقف جمع شونده برقی بر اساس نوع سقف و کاربرد آن‌ها متفاوت هستند. سقف‌های آلومینیومی در مقابل سقف‌های متحرک پارچه‌ای از مقاومت بیشتری برخوردارند. در این مقاله با نحوه نگهداری و شست‌وشوی انواع درب‌های متحرک برقی این خواهید شد.

سقف متحرک چیست و چه مزایایی دارد؟

در سال‌های اخیر ساخت سقف‌های متحرک و امکان استفاده از آن‌ها در اماکن مختلف، باعث شده است تا تقاضا برای این متریال روزبروز بیشتر شود. این سقف‌ها در کنار زیبایی و تنوع زیاد در طرح، کارایی بسیار ویژه‌ای هم دارند. زمانی که قصد خرید سقف متحرک دارید قبل از هرچیز باید اطلاعاتی درباره کاربرد و نوع کارایی سقف به‌دست آورید.

مزایای استقاده از سقف‌های متحرک بسیار زیاد است. با نصب این سقف‌ها شاید به ظاهر متحمل هزینه‌های زیادی شوید، اما در طولانی مدت باعث کاهش هرینه‌های جانبی خواهید شد. مثلا اگر برای استخر یا حیاط خود از سقف‌های متحرک استفاده کنید، تا حد زیادی باعث کاهش مصرف انرژی در زمستان و حتی تابستان می‌شوید. یا اینکه با نصب سقف‌های متحرک شیشه‌ای، می‌توانید از نور خورشید به‌جای لامپ برای روشن کردن فضا بهره‌مند شوید. در کنار این موارد، زیبایی و مدرن بودن این سقف‌ها در مقابل سقف‌های سنتی، جلوه‌ای زیبا لوکس به محیط می‌دهد.

کاربرد سقف‌های متحرک برقی چیست؟

به طور کلی کاربرد سقف‌های متحرک برقی شامل موارد زیر می‌شود:

1- محدودیت خاصی در استفاده از این سقف‌ها وجود ندارد. به طور کلی در اماکنی که زیبایی سقف اهمیت زیادی دارد مانند کافی‌شاپ، رستوران و … می‌توان از سقف‌های متحرک استفاده کرد. البته نحوه مراقبت از این نوع سقف در هر مکانی متفاوت است.

2- این سقف‌های زیبا و کاربردی می‌توانند به زیبایی اتاق جلسات در یک اداره و تبدیل انرژی منفی در محیط به فضایی با جو مثبت کمک کنند.

3- از سقف‌های متحرک می‌توان در ساختمان‌های مسکونی برای تنوع و زیبایی بیشتر نیز استفاده کرد.

4- اگر قصد دارید استخر خصوصی و حتی عمومی را به یک استخر سرپوشیده تبدیل کنید، سقف‌های متحرک بهترین انتخاب برای شما هستند. همچنین با نصب این سقف‌ها در تمام فصول سال روشنایی داخل استخر تامین می‌شود.

انواع سقف‌های متحرک برقی کدامند؟

سقف‌های متحرک اگر چه بر یک اساس ساخته شده‌اند، اما به جهت کارآیی در محیط‌های مختلف، به چند دسته تقسیم می شوند مانند:

سقف متحرک پارچه‌ای

متریال به کار رفته در سقف‌های متحرک پارچه‌ای اغلب پارچه‌های ضخیم و طرح‌داری هستند که بسیار متنوع‌اند. حرکت این سقف‌ها به کمک یک موتور تنظیم کننده و کنترل یا دکمه برقرار می‌شود. این نوع سقف‌ها در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها بیشتر دیده می‌شوند. به همین جهت مراقبت از سقف متحرک برقی پارچه‌ای باید طبق اصول خاصی انجام شود‌.

سقف متحرک پارچه ای

سقف متحرک شیشه ای

سقف متحرک شیشه‌ای از شیشه‌های مخصوصی ساخته شده است که بر اساس سفارش مشتری می‌توان آن‌ها را به صورت ساده یا آفتاب‌گیر ساخت. این نوع سقف وزن نسبتا بیشتری دارد و بهتر است در طبقات بالای ساختمان‌ها استفاده نشود.

سقف متحرک آلومینیومی

این سقف‌ها گرچه زیبایی زیادی ندارند، اما کاربردی‌تر بوده و طول عمرشان نیز بیشتر است. با حرکت این سقف‌ها می‌توان مقدار نور ورودی به فضا را تنطیم کرد.

سقف متحرک از جنس پلی کربنات

سقف‌های نام برده شده از ورق های محکم و با استقامت پلی‌کربنات ساخته شده‌اند که نسبت به سایر انواع سقف‌های متحرک، در برابر پوسیدگی و خوردگی استحکام بالاتری دارند.

سایبان برقی

این سقف‌ها بیشتر حکم سایبان در یک فضای باز را دارند و به کمک دو بازو در کناره‌های سقف، باز و بسته می‌شوند.

روش‌های مراقبت از سقف متحرک برقی چیست؟

  • در وهله اول از افراد ماهر و پشتیبانی برای نصب و راه‌اندازی این سقف‌ها کمک بگیرید.
  • برای باز و بسته‌کردن آن‌ها عجله نکنید و به آرامی این کار را انجام دهید.
  • حتما به موارد درج شده در دفترچه راهنما و نکاتی که نصاب به شما متذکر می‌شود توجه کنید.

سقف‌های متحرک برقی به جهت داشتن یک موتور برای حرکت آن‌ها باید با دقت و احتیاط شسته شده و نگهداری شوند. برای شستشوی این سقف‌ها برقی حتما به موارد زیر توجه کنید:

  • برای شستن سقف‌های برقی که از جنس پارچه‌ای هستند، حتما از شوینده‌های ملایم و آب گرم استفاده کنید.
  • برای تمیز‌کردن سقف‌ها و زدودن آن‌ها از گردوغبار، بهتر است از برس انعطاف‌پذیر و نرم استفاده کنید تا خط و خراشی در ظاهر سقف ایجاد نشود.
  • بهتر است شست‌وشوی درب‌ها را در روزهای آفتابی انجام دهید و از خشک شدن کامل آن‌ها اطمینان پیدا کنید تا از زنگ زدن درب و بخش‌های فلزی آن جلوگیری شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه شستشو انواع سقف‌های متحرک مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید .

سخن آخر

سقف‌های متحرک برقی جهت زیبایی و پوشاندن فضاهایی مانند استخر، حیاط و کافی‌شا‌پ‌ها مناسب هستند. نگهداری و مراقبت از این سقف‌ها بسیار اهمیت دارد، به گونه‌ای که کوچک‌ترین بی‌احتیاطی باعث خراب شدن آن‌ها و کاهش طول عمرشان می‌شود. شستن این سقف‌ها باید با مواد شوینده ملایمی انجام شود تا رنگ و طرح درب آسیب نبیند. برای انجام خدمات و مشاوره با کارشناسان پادناتنت در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پــــــــــادنا تــــنت