عوامل تأثیرگذار بر قیمت سقف متحرک

عوامل تلثیر گذار در سقف متحرک

سقف متحرک به سقف‌های قابل جابجایی گفته می‌شود. این سقف‌ها بسیار کاربردی بوده و  در ورزشگاه‌ها، رستوران‌ها و سایر فضاها نصب می‌شوند. آن‌ها محیط‌های مختلف را از آسیب‌های اشعه‌ی خورشید، بارش و سایر عوامل حفظ می‌کنند. هزینه‌ی اجرای این سقف‌ها یکسان نیست و به عوامل متفاوتی بستگی دارد. در قیمت سقف متحرک پارامترهایی مانند کیفیت، مدل سقف، جنس، مساحت و وجود امکانات خاص مؤثر هستند. در ادامه‌ی مقاله به بررسی عوامل تأثیر گذار بر قیمت سقف متحرک خواهیم پرداخت.

سقف متحرک چیست؟

سقف متحرک سازه‌ای پرکاربرد و با دوام می‌باشد که از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود. این سقف‌ها در محیط‌های مختلف به کار می‌روند. سقف متحرک قابلیت باز و بسته شدن دارد و به صورت دستی و برقی این کار انجام می‌شود. این سقف‌ها در ورزشگاه‌ها، رستوران‌ها، بازار‌ها، صنایع مختلف و حیاط خلوت کاربرد دارند. سقف متحرک مزایای بالایی دارد و فضاها را از اشعه‌ی نور خورشید، باد و باران و آسیب‌های مختلف حفظ می‌کند. برخی از سقف‌ها به امکانات نورپردازی و سنسور باران مجهز هستند و پیشرفته می‌باشند.

قیمت سقف متحرک به چه عواملی بستگی دارد؟

شاید شما نیز کنجکاو باشید که بدانید هزینه‌‌ی خرید و نصب سقف‌های متحرک چقدر است؟ یا قیمت سقف متحرک به چه مواردی بستگی دارد؟ در پاسخ بهتر است بگوییم که  نمی‌توان قیمت ثابتی را برای سقف‌ها در این بخش ثبت کرد. چون نرخ سقف‌ها با توجه به نوسانات ارز و فاکتور‌های مختلف به طور لحظه‌ای تغییر می‌کند. قیمت سقف متحرک با توجه به عوامل مختلف مانند کیفیت، جنس، ابعاد و مساحت، دستی و برقی بودن، مدل سقف و داشتن امکانات خاص  تعیین می‌شود.

سقف متحرک

کیفیت

سقف متحرک با متریال‌های متفاوتی ساخته می‌شود که هر کدام کیفیت خاصی دارند؛ همچنین نحوه‌ی تولید، استفاده از مواد مرغوب و ترکیب مواد در مرغوبیت سقف مؤثر می‌باشند. سقف‌های متحرک باکیفیت استحکام و طول عمر بالایی دارند و پس از مدت‌ها استفاده خراب نمی‌شوند. این سقف‌ها چون در معرض شرایط مختلف فیزیکی و اشعه‌ی فرابنفش قرار می‌گیرند باید در کیفیت‌های بالایی ساخته شوند. سقف متحرک مرغوب و باکیفیت نسبت به انواع سقف‌های بی‌کیفیت قیمت بالایی دارد.

 

جنس

نوع جنس یکی از عوامل مؤثر بر قیمت سقف متحرک است که بر اساس آن نرخ خاصی برای سازه تعیین می‌شود.متریالسقف‌های متحرک از آلومینیوم، پارچه و پلی کربنات می‌باشد که هر کدام از آن‌ها قیمت خاص خود را دارند. نرخ سقف متحرک آلومینیومی نسبت به انواع دیگر بالاتر است. پارچه‌ها‌ به طور معمول از پی وی سی و چند لایه انتخاب می‌شوند. رطوبت را جذب نمی‌کنند و در مقابل شرایط آب و هوایی مقاوم‌تر می‌باشند. سقف متحرک پلی کربناتی با پروفیل‌های آلومینیومی ترکیب می‌شود و استحکام بالایی دارد. نرخ این سقف‌ها در مقایسه با نوع پارچه‌ای بالاتر است.

 

ابعاد و مساحت

مساحت و ابعاد محیط‌های مورد نظر متفاوت می‌باشد طبیعی است اگر مقدار مساحت سقف بر حسب مترمربع بیشتر باشد به هزینه‌ی بالایی نیاز دارد. برای سقف‌های بزرگتر یراق آلات و مواد اولیه‌ی زیادی لازم می‌باشد. در صورت افزایش نرخ مواد اولیه قیمت سقف بالاتر خواهد بود. فضاهای کوچکتر به سقفی با ابعاد و مساحت کوچک نیاز دارند بنابر این بودجه‌ی کمتری برای آن‌ها لازم می‌باشد. هزینه‌ کردن برای سقف متحرک به معنای از دست رفتن سرمایه نیست. چون این سقف‌ها قابل جابجایی هستند و در صورت خرابی ساختمان قابل انتقال به محیط دیگری می‌باشند.

 

دستی یا برقی بودن سقف

دستی یا برقی بودن سقف در قیمت آن مؤثر است. برخی سقف‌های متحرک که کوچکتر هستند توسط دست باز و بسته می‌شوند. در حالی که اغلب سقف‌های بزرگ به کنترل برقی مجهز هستند و به هزینه‌ی بالایی نیاز دارند. سقف‌های بزرگ و مدرن با استفاده از موتور الکتریکی و توسط دکمه کنترل باز و بسته می‌شوند. سقف‌هایی که از نظر وسعت بسیار بزرگ هستند با تعداد زیادی موتور الکتریکی باز یا بسته می‌شوند. هزینه‌ی این سقف‌ها به مراتب بالاتر از نوع دستی می‌باشد.

 

مدل سقف

هنگام خرید سقف متحرک می‌توانید آن را در مدل دلخواه و طرح دلخواه خود تهیه ونصب کنید. اجرای مدل قوسی، شیب دار و بدون شیب در آن بسیار رایج می‌باشد. برای ایجاد هر کدام از این مدل‌ها شما به مقدار اولیه و هزینه‌ی متفاوتی نیاز دارید. هر چقدر مقدار یرق آلات بیشتری در سقف به کار رود قیمت کلی آن نیز افزایش خواهد یافت.

 

 

امکانات خاص

نورپردازی سقف متحرک از عوامل تأثیر گذار در قیمت سقف متحرک است. چون شما باید برای این تزیینات هزینه‌ی جداگانه‌ای را در نظر بگیرید. نورپردازی به صورت خطی یا نقطه‌ای انجام می‌شود و جذابیت خاصی به سقف متحرک می‌بخشد. علاوه بر این برخی سقف‌های متحرک به سنسور باد و باران مجهز هستند که به صورت خودکار در صورت لرزیدن باد و بارش باز می‌شوند. این امکانات به طور هوشمند به سقف نصب هستند از راه دور و اینترنتی به گوشی همراه و سایر وسایل الکترونیکی متصل می‌شوند.

 

 

سخن پایانی

سقف متحرک از متریال‌هایی مانند آلومینیوم و پارچه ساخته می‌شود و بسیار کاربردی می‌باشد. این سقف‌ها فضاها را از آسیب‌های مختلف حفظ کرده و جذابیت خاصی به آن می‌بخشند. سقف متحرک در مساحت، کیفیت، جنس و مدل‌های متفاوتی تولید و اجرا می‌شود که قیمت هر کدام از آن‌ها متفاوت است. نورپردازی و برخی امکانات خاص در سقف متحرک باعث افزایش هزینه‌ی نصب آن می‌شوند. نرخ سقف‌های دارای ابعاد بزرگ بالاتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و خرید سقف متحرک می‌توانید با کارشناسان ما در پادناتنت تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پــــــــــادنا تــــنت