دلایل استفاده از سقف متحرک در ورزشگاه‌ها

سقف متحرک در ورزشگاه ها

سقف متحرک در ورزشگاه‌ها به دلایل مختلفی استفاده می‌شود. این سقف‌ها علاوه بر افزایش زیبایی بصری در نمای ساختمان ورزشگاه‌ها مزایای بسیاری دارند که قصد داریم در ادامه‌ی این مقاله به مزایا و دلایل استفاده از سقف متحرک در ورزشگاه‌ها بیشتر آشنا به طور کامل اشاره کنیم.

مزایای استفاده از سقف متحرک در ورزشگاه ها

  • سقف متحرک در مقابل برف و باران از ورزشگاه‌ها محافظت می‌کند.
  • در تهویه‌ی این فضاها و رشد چمن آن‌ها مؤثر است.
  • سقف متحرک برای ورزشگاه در کیفیت‌های بالایی ساخته می‌شود و طول عمر زیادی دارد.
  • این سقف‌ها  مصرف انرژی و سایر هزینه‌ها ورزشگاه‌ها را کاهش می‌دهند.

دلایل استفاده از سقف متحرک برای ورزشگاه

حفاظت از ورزشگاه در برابر شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی در فصول مختلف سال تغییر می‌کند و باد، برف، گرما و باران به محیط داخلی ورزشگاه‌ها آسیب می‌رسانند. همچنین برای تماشاگران این امکان وجود ندارد که در شرایط نامساعد آب و هوایی در ورزشگاه حاضر شوند. خرید سقف متحرک سبب می‌شود که فضای داخلی از آسیب باد و باران در امان باشد. سقف متحرک برای ورزشگاه باید به طور اصولی اجرا شود تا به خوبی از محیط محافظت نماید.

کاهش مصرف انرژی

سقف متحرک در کاهش مصرف انرژی تأثیر بالایی دارد. هنگام روز که شرایط جوی مساعد است سقف را کنار می‌کشند. در این حالت لامپ‌ها را خاموش می‌کنند. فضای ورزشگاه به علت بزرگ بودن به چراغ و مصرف انرژی بالایی نیاز دارد. اگر سقف متحرک برداشته شود قطعاً در کاهش هزینه‌های ورزشگاه‌ها کمک خواهد کرد.

جذابیت ورزشگاه‌ها

سقف متحرک برای ورزشگاه باید بسیار جذاب باشد. طراحی خاص سقف در زیبایی ظاهری آن تأثیر بالایی دارد. جذابیت بصری سقف متحرک به مراتب بالاتر از سقف‌های ثابت است. اگر از نمای دور به ورزشگاه‌ها نگاه کنید سقف‌های متحرک زیباتر به نظر می‌رسند. این مدل سقف‌ها حتی برای سال‌های آینده هم کاربردی خواهد بود و به عبارتی همیشه جذابیت خود را حفظ می‌کند.

تهویه هوا

سقف متحرک این امکان را برای ورزشگاه‌ها فراهم می‌سازد که هوای نامطلوب آن به طور مداوم تخلیه شود. در این فضاها افراد زیادی برای تماشای مسابقات حاضر می‌شوند. انواع آلودگی و میکروب‌ها ممکن است به محیط داخلی باشگاه نفوذ یابند. باز کردن این سقف‌ها سبب می‌شود که فضای ورزشگاه‌ها تهویه شود. در فصل تابستان برای خنک کردن فضا این سقف‌ها جایگزین خوبی به جای سیستم‌های خنک کننده هستند.

دریافت انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی بخصوص برای ورزشگاه‌هایی که حاوی چمن هستند بسیار مفید است. چون  چمن‌ها با دریافت نور طبیعی بخوبی رشد می‌یابند. برای مثال سقف متحرک مناسب برای ورزشگاه فوتبال طوری ساخته می‌شود که نور به طور مستقیم با چمن‌ها در ارتباط باشد. این ویژگی در پیشرفت و رشد ورزش‌های مختلف تأثیر دارد.

ماندگاری بالا

سقف‌های متحرک چون در اغلب اوقات جمع می‌شوند ماندگاری بالایی دارند. در واقع این سقف‌ها همواره در مقابل نور خورشید، سرما و گرما قرار نمی‌گیرند و کمتر آسیب می‌بینند. سقف متحرک مناسب برای ورزشگاه از فلزات مقاوم ساخته می‌شود که در دوام آن تأثیر می‌گذارند. این سقف‌ها به علت ایمن ماندن در برابر شرایط نامساعد نسبت به سقف‌های ثابت طول عمر زیادی دارند. سقف متحرک سبک‌تر می‌باشد و بار ساختمان را کاهش می‌دهد؛ بنابراین در افزایش دوام ساختمان ورزشگاه و دیوار‌های آن مؤثر می‌باشد.

امکان اجرای آتش بازی

در مراسم افتتاحیه‌ی مسابقات ورزشی مختلف مراسم آتش بازی اجرا می‌کنند. در ورزشگاه‌هایی که دارای سقف‌های متحرک هستند این مراسم به آسانی قابل انجام می‌باشد و جای نگرانی از بابت بروز خطر نیست. در حالی که در محیط‌های سقف بسته آتش بازی به سختی اجرا می‌شود. با وجود این مدل سقف‌ها برای ورزشگاه حتی اگر در سایر نقاط شهر هم باشید می‌توانید مراسم را مشاهده کنید.

قیمت مناسب

سقف متحرک از آلومینیوم، پلی استر و جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود و قیمت متفاوتی دارد. در حالت کلی نرخ اجرای این سقف در مقایسه با نوع ثابت پایین‌تر می‌باشد. قیمت مناسب علت استفاده از سقف متحرک برای ورزشگاه به شمار می‌رود؛ چون امروزه به علت گرانی مصالح هزینه‌های گزافی برای سقف سایر ساختمان‌ها صرف می‌شوند. همچنین  اجرای سقف متحرک به زمان کمتری نیاز دارد و در زمان کوتاهی توسط افراد متخصص قابل نصب است.

قابلیت باز و بسته شدن

سقف متحرک در ورزشگاه‌ها به آسانی باز و بسته می‌شود. این سقف‌ها به صورت خودکار و دستی قابل تنظیم هستند. سقف‌های متحرک مجهز به سیستم کنترل از راه دور بوده و کاربران در شرایط نامساعد و به دلخواه سقف را باز یا بسته می‌کنند. شما می‌توانید برای اشنایی بیشتر با سقف متحرک ، مقاله سقف متحرک چیست را مطالعه کنید . در واقع این سقف‌ها استفاده‌ی آسانی دارند و زحمتی برای کارکنان ورزشگاه ایجاد نمی‌کنند.

سخن پایانی

سقف متحرک از سازه‌های پرکاربرد در ورزشگاه‌ها می‌باشد که امروزه استفاده‌ی از آن متداول شده است. افراد با دلایل متعددی به استفاده‌ی این سقف‌ها روی آورده‌‌اند. سقف متحرک به علت کاهش وزن کلی ساختمان طول عمر آن را بالا می‌برد. این سقف‌ها به عنوان محافظ در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی در برابر باد و باران قابل استفاده می‌باشند. سقف متحرک مناسب برای ورزشگاه زیبایی نمای آن را چند برابر افزایش می‌دهد.اگر قصد خرید سقف متحرک برقی برای فضای باز را دارید می‌توانید به سایت پادناتنت مراجعه کنید. این سقف‌ها از نظر اقتصادی به صرفه‌تر می‌باشند. انتخاب سقف مناسب و اجرای اصولی آن در ورزشگاه‌ها اهمیت بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پــــــــــادنا تــــنت